181-200

www.aukcnidum.cz

 106. AUKCE BRNO - 20.10.2019

ZPĚT NA HLAVNÍ STRANU KATALOGY TEXT - PDF PRODEJ NA AUKCI
181 182 183 184 185
186 187 188 189 190
191

192

193

194 195
196 197 198 199 200

100

181

 

Šestiosobní nápojová souprava na vodu.

 

sklo čiré, bezbarvé, zdobené broušeným motivem stylizovaných lístků jetele, Čechy, první polovina minulého století.

 

Džbán výška 20,5 cm, 6x sklenice výška 9,5 cm

 

900 Kč

 

 

       
      TOP 181-200  

 

 

 

 

 

 

 

100

182

 

Pětiosobní nápojová souprava na likér

 

sklo čiré, bezbarvé, zdobené broušeným motivem stylizovaných hroznů vína, Čechy, první polovina minulého století.

 

Výška karafy 28,5 cm, 5x sklenička na vysoké patce, výška 12,5 cm.

 

900 Kč

 

 

       
      TOP 181-200  

 

 

 

 

 

 

 

100

183

 

Šestiosobní souprava na likér

 

sklo čiré, bezbarvé, zdobené broušeným stylizovaným rostlinným motivem, Čechy, první polovina minulého století.

 

Výška karafy 14,5 cm, 6x odlivka výška 4,5 cm

 

500 Kč

 

 

       
      TOP 181-200  

 

 

 

 

 

 

 

100

184

 

Plastika "Sedící baletka"

 

keramika glazovaná ve smetanové barvě, značeno vtlačeně číslem 165 a písmeny H H, Čechy, pravděpodobně Jihokera Bechyně, 60. léta 20.století.

 

21,5 x 31 x 18 cm

 

900 Kč

 

 

     
      TOP 181-200  

 

 

 

 

 

 

 

100

185

 

Vázy párové

 

majolika glazovaná v tmavě zelené barvě, bohatě zdobená barevnými plastickými větvičkami s květy růží, značeno WS&S - Wilhelm Schiller & Sohn, Horní Grunt u Podmokel, 80. léta 19. století. Poškození na stoncích a některých květech, patrné i oklepy.

 

Výška 25,5 cm

 

2 500 Kč

 

 

 
      TOP 181-200  

 

 

 

 

 

 

 

100

186

 

Košík se zvlněným okrajem

 

majolika glazovaná v tmavohnědé barvě, bohatě zdobená barevnými plastickými větvičkami s květy a lístky, značeno WS&S - Wilhelm Schiller & Sohn, Horní Grunt u Podmokel, 80. léta 19. století. Poškození na stoncích a některých květech, patrné i oklepy.

 

19 x 34 x 23 cm

 

1 900 Kč

 

 

 

     
      TOP 181-200  

 

 

 

 

 

 

100

187

 

Šestiosobní kompotová souprava

 

sklo čiré bezbarvé, první polovina minulého století.

 

Mísa výška 8 cm, průměr 23 cm, 6x miska výška 4 cm, průměr 12 cm

 

900 Kč

 

 

      TOP 181-200  

 

 

 

 

 

 

 

100

188

 

Dvě misky

 

porcelán v kovové montáži. Bíle glazovaný porcelán zdobený barevným tiskem postavičky skřítka na větvičce, vespod ručně psané 1679 os 54. První polovina minulého století. Na jedné misce pod okrajem kovové montáže stopa po korozi.

 

Výška 4 cm, průměr 10,5 cm

 

300 Kč

 

 

     
      TOP 181-200  

 

 

 

 

 

 

 

100

189

 

Plastika "Srnka s kolouškem"

 

sklo lisované, matné, vespod tlačené číslo 494, Čechy počátek minulého století.

 

8,5 x 12 x 6,5 cm

 

250 Kč

 

 

     
      TOP 181-200  

 

 

 

 

 

 

 

100

190

 

Secesní oválný podnos

 

měď, ozdobné úchyty z mosazi, vespod značeno vtlačenou značkou WMF G (WÜRTTEMBERGISCHE METALLWARENFABRIK Geislingen an der Steige) pro roky 1909 - 1914, známka pro označení zboží vyrobeného pro Francii. Na jednom místě promáčknuto.

 

1,5 x 58 x 35 cm

 

2 500 Kč

 

 

       
      TOP 181-200  

 

 

 

 

 

 

 

100

191

 

Štursa Jan

Plastika "Melancholické děvče"

 

pálená hlína glazovaná, signováno na podstavci ŠTURSA, návrh z roku 1906, naše plastika pozdější provedení.

 

Výška 27,5 cm

 

1 200 Kč

 

 

 

Štursa Jan (1880-1925)

sochař, ilustrátor, medailér, profesor na akademii v Praze, žák J. V. MYSLBEKA, vynikající umělec evropského formátu, řádný člen České akademie věd a umění, člen Société NATIONALE des Beaux Arts v Paříži, člen dalších spolků ve Vídni a Mnichově, předseda SVU Mánes, široké zastoupení v Národní galerii, v roce 1918 dvojnásobným vítězem v soutěži o návrh na pomník Svatopluka Čecha, modely k pomníku začal dělat v roce 1920

(15.5.1880 Nové Město na Moravě - 2.5.1925 Praha)

 

       
      TOP 181-200  

 

 

 

 

 

100

192

 

Štursa Jan

Plastika "Píseň hor"

 

pálená hlína, nesignováno, návrh Jana Štursy z roku 1905 pro kašnu v Novém Městě na Moravě. Uvnitř vtlačené razítko SOCHAŘ L.V. Praha 558-26, naše plastika pozdější provedení.

 

Výška 49 cm

 

3 000 Kč

 

 

 

Štursa Jan (1880-1925)

sochař, ilustrátor, medailér, profesor na akademii v Praze, žák J. V. MYSLBEKA, vynikající umělec evropského formátu, řádný člen České akademie věd a umění, člen Société NATIONALE des Beaux Arts v Paříži, člen dalších spolků ve Vídni a Mnichově, předseda SVU Mánes, široké zastoupení v Národní galerii, v roce 1918 dvojnásobným vítězem v soutěži o návrh na pomník Svatopluka Čecha, modely k pomníku začal dělat v roce 1920

(15.5.1880 Nové Město na Moravě - 2.5.1925 Praha)

 

   
      TOP 181-200  

 

 

 

 

 

100

193

 

Váza "Šepotání"

 

terakota patinovaná na bronz, vespod vtlačená značka KS BECHYNĚ a číslo 126, místy nedokonalá glazura.

 

Výška 38 cm, průměr horní části cca 17,5 cm.

 

4 500 Kč

 

 

Publikováno v Keramika z Bechyně, Jiří Hořava, 2019, strana 188, modelové číslo 126: "Na široké bázi vázy stojící akty dvou dětí, z horního okraje splývá plastická vegetace. Ceník 1921, 1928 a 1938".

 

     
      TOP 181-200  

 

 

 

 

 

 

 

100

194

 

Talíř zdobený širokým pásem oroplastiky s historickými tématy

 

porcelán bíle glazovaný, vespod značeno SVEP Zák. chráněno, číslo 1307, Ant. Roscher porculán Karlovy Vary (Karlsbad), první polovina minulého století. Zlacení při vnitřním okraji mírně setřené.

 

Průměr 27 cm

 

700 Kč

 

 

Tyto talíře byly nejčastěji zdobeny portrétem T.G. Masaryka.

Ant. Roscher porculán Karlovy Vary - vývoz skla a porcelánu.

 

 
      TOP 181-200  

 

 

 

 

 

 

 

100

195

 

Dvojice sklápěcích jednoplamenných svícínků

 

bílý kov, zdobeno rytým motivem zkřížených palných zbraní a písmeny EG, značeno GESCHÜTZT, první polovina minulého století.

 

Výška 10 cm

 

450 Kč

 

 

       
      TOP 181-200  

 

 

 

 

 

 

 

100

196

 

Nástolec na vysoké nožce

 

majolika barevně glazovaná, zdobená barevným tiskem andílků s holubicí a hudební motivy, zasazeno do montáže z mosazi a bílého kovu, neznačeno.

 

30,5 x 40 x 13 cm

 

1 200 Kč

 

 

       
      TOP 181-200  

 

 

 

 

 

 

 

100

197

 

Souprava šesti podtácků ve stojánku s vysokým uchem

 

obecný kov, dna tvořena vsazeným mléčným sklem, značeno ECHT ALPACCA SILBER, první polovina minulého století.

 

Výška stojánku 14 cm, průměr podtácků 10 cm

 

500 Kč

 

 

       
      TOP 181-200  

 

 

 

 

 

 

 

100

198

 

Dvojice váz se zvlněným přehrnutým okrajem

 

sklo opakní bílé, zdobené barevnou ruční malbou rostlinným dekorem, Čechy, přelom 19./20. století.

 

Výška 21 cm

 

800 Kč

 

 

      TOP 181-200  

 

 

 

 

 

 

 

100

199

 

Mléčenka a cukřenka

 

porcelán v barvě slonové kosti, opláštění vybíjeným plechem, na konvici značeno WMF Württembergische Metallwarenfabrik a 0,25 l, dno cukřenky překryto starým papírovým štítkem s německým textem, Německo.

 

Výška mléčenky 7,5 cm, výška cukřenky 6 cm, průměr 9,5 cm

 

500 Kč

 

 

       
      TOP 181-200  

 

 

 

 

 

 

 

100

200

 

Kocian Quido

"Úděl umělce"

 

patinovaná sádra na kovovém podstavci, neznačeno, autor Quido Kocian, rok vzniku 1900. Galerijní dílo, jedna z nejvýznamnějších soch českého secesního symbolismu, známá rovněž pod jménem Bída malířství.

 

Výška celkem 66 cm, výška samotné plastiky 64 cm

 

35 000 Kč

 

 

Publikováno mimo jiné v “Sochařství české secese”, Petr Wittlich, Univerzita Karlova v Praze, Nakladatelství Karolinum 2000, str. 254.

Quido Kocian patřil mezi nevýraznější představitele českého sochařství své doby.

Citace z výše uvedené publikace: " Roku 1900 modeloval Kocian také Umělcův úděl, v kterém lze vidět trpkou satiru na Myslbekovu Hudbu. Proti její ideální a harmonické lyrice se tu točí v barokní konvulzi hubený akt umělce s augurskou čapkou, křečovitě svírající svůj nástroj, paletu, kterou však nelíbá polibkem zasvěcení, jako je tomu u Myslbeka, ale mučivě hryže se zavřenýma očima, jako by z ní sál nějaký omamný a osudný nápoj. … V Umělcově údělu se objevuje motiv, který pak Kocian ještě mnohokrát opakuje a obměňuje a který je tedy důležitý jako typická umělcova obsese v představě i ve zpracování sochařské hmoty. Tady je to paleta, dosti amorfní ve své hořejší části, kolem níž se svíjí lidské tělo.”

 

Kocian Quido (1874-1928)

Kocian Quido Tomáš

Sochař, pedagog, otec malíře Quido Romana Kociána. Od roku 1889 studoval na C. a k. odborné škole sochařsko-kamenické v Hořicích v Podkrkonoší, absolvoval v roce 1893. Pokračoval na Uměleckoprůmyslové škole v Praze v ateliéru prof. Celdy Kloučka, v roce 1896 přestoupil k prof. Josefu Václavu Myslbekovi na Akademii výtvarného umění tamtéž (1896-1899). V roce 1898 získala jeho plastika Šárka výroční cenu akademie. V roce 1901 vytvořil jednu ze svých nejlepších soch Mrtvý Ábel, v roce 1902 za ni získal Klárovu tzv. Římskou cenu a odjel na studijní cestu do Itálie. V roce 1904 navštívil Paříž a seznámil se s A. Rodinem a E´. A. Bourdellem. V roce 1906 přijal místo profesora na C. a k. odborné škole sochařsko-kamenické v Hořicích. Patřil k předním představitelům českého umění přelomu 19. a 20. století. (https://www.muzeum-uo.cz/cz/kalendarium/leden/quido-tomas-kocian)

„Jeho tvorbu lze charakterizovat jako originální formu symbolismu, pro niž je typická výrazná exprese a přítomné jsou v ní i secesní prvky. Filosoficky lze jeho umělecké sdělení považovat za existencialistické. Bývá řazen po bok dalších významných současníků – Františka Bílka, Ladislava Šalouna nebo Bohumila Kafky, s nimiž ho spojuje zájem o psychologii moderního člověka, o temné stránky jeho povahy a nejvnitřnější hnutí lidské duše. Oblíbený motiv smrti jej v pozdějších letech postavil též do role sochaře funerálních motivů.“ (https://cs.wikipedia.org/wiki/Quido_Kocian)

(7.3.1874 Ústí nad Orlicí - 3.1.1928 Hořice)

      TOP 181-200  

 

 

 

 

 

Katalogy, telefonní spojení a další informace na www.aukcnidum.cz  kontakt info@aukcnidum.cz

STRÁNKY SPOLEČNOSTI AAA s.r.o. Jílová 2, Brno  -  ANTIKVITY ART AUKCE