100 |
81
|
|
|
|
Anthonis van Dyck - KOPIE
(1599-1641)
"Madona s dítětem"
olej
na plátně, zmenšená volná kopie dle slavné
barokní malby Anhonise van Dycka (též Antoon
nebo Anthony, 1599-1941), malba v minulosti
opravovaná - rentoaláž. Vzadu na plátně č. 73,
na blind rámu zbytky červeného pečetního vosku.
98 x
80 (116 x 97) cm
58
000 Kč
Adjustováno v zlaceném profilovaném rámu s
vnitřní lištou dekorovanou listovcem, rám místy
poškozen - i přes menší poškození se jedná o
velmi reprezentativní obraz. Oproti originálu je
barevnost provedena v tmavším odstínech,
redukován byl kamenný volutový prvek v popředí,
plocha pozadí byla výrazně zmenšena a motiv
monumentálního sloupu se omezil jen na patku.
Dle Národního památkového ústavu se
pravděpodobně jedná o práci z 18. století. V
nabízeném díle je nádherně zpracován ikonický
motiv výtvarného umění, který se objevuje po
staletí v různých podobách a stylech.
Vydáno osvědčení Národního památkového úřadu k
prodeji a trvalému vývozu předmětu kulturní
hodnoty, platnost do 7. 2. 2027.
|
100 |
82
|
|
|
|
"Panna Maria Svatotomská též Panna Maria
Brněnská"
olej
na plátně, malba zachycuje zbožné vyobrazení
Panny Marie Svatotomské v Brně před její
korunovací v roce 1736, pozadí je zlacené, v
horních rozích je řecký nápis "Meter theu", tedy
"Matka boží". Místy drobné defekty, v minulosti
opravováno.
88 x
51 (129 x 90) cm
18
000 Kč
Na
zadní straně plátna nahoře tištěno číslo 99. Dle
Národního památkového ústavu je samotná malba z
19. století a druhotně je adjustována v barokním
rámu z 2. čtvrtiny 18. století (tedy 1725-1750).
Zlacený prořezávaný nástavec rámu tvoří ústřední
dekorativní nápis MARIA ve stříbřeném oblaku,
obklopený bohatou kompozicí zalamovaných pásek,
volutových prvků a akantových rozvilin, po
stranách jsou svěšeny girlandy z akantových
listů a stylizovaných květů.
Obraz
Panny Marie Brněnské/Svatotomské má pro mnoho
věřících hluboký náboženský význam a historickou
hodnotu. Jakožto symbol duchovního spojení a
ochránkyně města Brna přitahuje každoročně
tisíce poutníků a věřících. Její obraz je
spojován s mnoha legendami a zázraky, které
podle víry poskytují ochranu a pomoc místním
lidem. Mnozí Brňané ji považují za svou patronku
a hledají její přímluvu ve svých životních
situacích, ať už jde o osobní prosby nebo pro
město samotné. Její kult je součástí bohaté
duchovní a kulturní tradice města Brna.
Vydáno osvědčení Národního památkového úřadu k
prodeji a trvalému vývozu předmětu kulturní
hodnoty, platnost do 7. 2. 2027.
|
100 |
83
|
|
|
|
Podmalba na skle "Svatá Barbora"
lidová podmalba na skle představuje sv. Barboru,
která je zobrazena jako figura urozené dívky s
kalichem a mečem. Oblast jihočesko-rakouského
pomezí kolem 1825-1850, drobná očekávatelná
poškození související se stářím podmalby.
4 500
Kč
Vydáno osvědčení Národního památkového úřadu k
prodeji a trvalému vývozu předmětu kulturní
hodnoty, platnost do 7. 2. 2027.
|
100 |
84
|
|
|
|
Vrba
Zdeněk
"Pieta"
podmalba na skle, nesignováno, dílo Zdeňka Vrby,
vzadu papírový autorský štítek s datací 1937,
dále štítek s textem "Malba na skle. V upomínku
na doby utrpení a strádání věnuje Zd. Weidner
1942"
33 x
25,5 (37,5 x 30,3) cm
1 500
Kč
Vydáno osvědčení Národního památkového úřadu k
prodeji a trvalému vývozu předmětu kulturní
hodnoty.
|
100 |
85
|
|
|
|
"Madona s dítětem"
olej
na plátně, 3. třetina 19. století, pozdější
rámování z 20. století.
46 x
30 (59 x 43,5) cm
4 500
Kč
Vydáno osvědčení Národního památkového úřadu k
prodeji a trvalému vývozu předmětu kulturní
hodnoty.
|
100 |
86
|
|
|
|
neurčeno
"Šimon z Kyrény pomáhá Pánu Kristu nést kříž"
olej
na plátně. Střední Evropa, 19. století,
nerámováno. Místy patrná přemalba, protlačený
blind rám, ve spodní části byla provedená
oprava.
123 x
82 cm
6 000
Kč
Část
pašijového cyklu - páté zastavení na křížové
cestě. Vícefigurální malba s postavou Ježíše
Krista uprostřed, nalevo je zobrazen Šimon s
křížem na rameni, napravo dva římští vojáci.
Malba vykazuje znaky lidového či naivního umění.
Vydáno osvědčení Národního památkového úřadu k
prodeji a trvalému vývozu předmětu kulturní
hodnoty.
|
100 |
87
|
|
|
|
"Vidění sv. Markéty Marie Alacoque - Revelation
of the Sacred Heart of Jesus to the St Margaret
Maria Alacoque."
velký
olej na plátně, krakeláž, plátno je uvolněno,
místy menší poškození - obraz vyžaduje drobné
restaurování. Nerámováno. Střední Evropa, druhá
polovina 19. století.
129,5
x 91,5 cm
7 000
Kč
Tato
malba představuje málo frekventovaný námět
vidění francouzské mystičky a řeholnice sv.
Markéty Marie Alacoque (1647-1690), kterou
doprovází její zpovědník, jezuita Klaudius La
Colombiére (1641-1682). Scéna ze zjevení Ježíše
Krista v chrámovém interiéru. Jas, paprsčitá
aureola kolem Ježíšovy hlavy, postava Ježíše na
oblaku ukazující na sestup z nebes zvýrazňují
nadpozemskost výjevu. Jedná se o konvenční
historizující akademickou malbu související s
úctou k Nejsvětějšímu Srdci Páně, jehož svátek
byl zaveden v roce 1856 jako závazný pro celou
církev.
Vydáno osvědčení Národního památkového úřadu k
prodeji a trvalému vývozu předmětu kulturní
hodnoty, platnost do 7. 2. 2027.
|
100 |
88
|
|
|
|
"Nejsvětější
trojice"
olej
na plátně, neznačeno. Výborná lidová práce
moravské provenience z 19. století, sběratelsky
zajímavá.
Výřez
v rámu 73,5 x 54,5 (82 x 63) cm
19
000 Kč
Obraz
představuje v konvenčním pojetí Nejsvětější
Trojici, v symetrické pyramidální kompozici jsou
zobrazeny ve strnulých pózách postavy Boha Otce
a Ježíše Krista trůnící na tmavě šedém
stylizovaném oblaku, nad nimi se v bělavé
svatozáři vznáší holubice Ducha svatého,
vyzařující proud světla. Pohledově vpravo Bůh
Otec jako šedovousý stařec s trojúhelníkovou
svatozáří přidržuje na klíně zemskou sféru a
žezlo, pravicí žehná. Kristus si o rameno opírá
velký kříž a pravicí žehná. Kristova hlava je
obklopena paprskovitou svatozáří.
Vydáno osvědčení Národního památkového úřadu k
prodeji a trvalému vývozu předmětu kulturní
hodnoty, platnost do 7. 2. 2027.
|
100 |
89
|
|
|
|
neurčeno
"Svatý František Xaverský"
olej
na plátně fixovaném na sololitu, nesignováno,
druhá třetina 18. století, střední Evropa, malba
krakelovaná. Restaurováno, na rámu stopy po
dřevokazném hmyzu - neaktivní.
34,2
x 25 (44 x 34,5) cm
28
000 Kč
Malba
představuje kopii milostného obrazu Johanna
Michaela Reinwaldta (kolem 1666-1740) z roku
1733 z kostela Nejsvětějšího Salvátora v Praze.
Vydáno osvědčení Národního památkového úřadu k
prodeji a trvalému vývozu předmětu kulturní
hodnoty.
|
100 |
90
|
|
|
|
Sokiransky Bedřich
"Portrét muže s plnovousem
olej
na kartonu ve velmi pěkné adjustaci, signováno
vpravo dole B. SOKIRANSKI, nedatováno.
16 x
13 (25 x 22) cm
8 000
Kč
|
100 |
91
|
|
|
|
Malý
Jaroslav
(1886-1947)
"Babička Anna Zíchová"
olej
na kartonu, nesignováno, vzadu rukou psaný
štítek s informací o tom, že se jedná o portrét
babičky Anny Zíchové roz. Tefrové z Radoviče u
Velvar, narozené ve Velvarech 23. 12. 1833,
portrét maloval její vnuk malíř JAROSLAV MALÝ.
35,5
x 26 (42 x 33) cm
2 500
Kč
|
100 |
92
|
|
|
|
Krasický Marcel
(1898-1968)
"Balkánec
s cigaretou"
olej
na lepence, signováno vpravo dole M. KRASICKÝ,
nedatováno. Ručně řezaný rám. Obrazu by prospělo
vyčištění.
41,5
x 33 (60 x 50,5) cm
3 800
Kč
Krasický Marcel
Malíř
žánrových námětů, grafik. Studium na speciální
malířské škole Truppeho v Brně a soukromě u
Františka Hlavici, rovněž v Brně. Studijní cesty
Rakousko, Německo, Itálie, Balkán. Působil v
Kvasicích u Kroměříže, učil ve Sdružení umělců
samouků v Brně. Později žil a působil v Přerově.
Mezi sběrateli oblíbený autor.
(4.
9. 1898 Kvasice - 3. 11. 1968)
|
100 |
93
|
|
|
|
Wünsche Vilém
(1900-1984)
"Haldařky
- sbírání kusů uhlí"
olej
na lepence, signováno vpravo V. WÜNSCHE,
datováno 1934, dobový dekorativní rám mírně
poškozen.
59 x
49 (73 x 63) cm
28
000 Kč
I v
tomto díle zůstává autor věrný tématice
Ostravska a tamního života poznamenaného
hornictvím. Na Ostravsko se vrátil v roce 1931
po studiích v Paříži.
Wünsche Vilém
Malíř, kreslíř, ilustrátor, studia v Praze na
UPŠ a na AVU u prof. Švabinského, stipendium v
Paříži, 1931 čestný studijní rok na AVU Praha.
Výstavy v Ostravě, Praze, Lodži a řadě měst
ostravsko-karvinského regionu, v roce 1995
zastoupen na výstavě Regionální umění ve
sbírkách GVU v Ostravě. Národní umělec,
vynikající malíř sociálních motivů, jeden z
nejvýznamnějších malířů ostravsko-karvinského
regionu.
(1.12.1900 Šenov - 3.5.1984 Šenov)
|
100 |
94
|
|
|
|
nesignováno
"U
zubaře v době baroka"
olej
na plátně, signum nenalezeno, přelom 18. a 19.
století, kvalitní práce, zdobný rám.
47 x
38,5 (69 x 60) cm
38
000 Kč
|
100 |
95
|
|
|
|
Blum
Ludwig
(1891-1974)
"Pohled na starou synagogu"
olej
na plátně, signováno vlevo dole L. BLUM,
datováno 1956.
48,5
x 33,5 (57 x 43,5) cm
90
000 Kč
Osvědčení pro trvalý vývoz k dispozici.
Blum
Ludwig
Malíř, narodil se v Brně-Líšni, kde je na jeho
rodném domě umístěna pamětní deska. Chodil do
české obecné školy, potom na německé gymnázium v
Brně. Jeho akademické studium malířství ve Vídni
bylo přerušené v době první světové války,
studium dokončil na pražské akademii. V roce
1923 přesídlil do Jeruzaléma, kde také zemřel. K
návštěvám Československa jej zpočátku vedly
existenční důvody - prodejní výstavy zde byly
úspěšné. Velký zájem byl o jeho obrazy
biblických míst. Maloval města i krajinu,
nejvíce však maloval Jeruzalém. V roce 1968
obdržel čestný titul "Jakír Jerušalájim",
ocenění pro významné osoby starší sedmdesáti let
|
100 |
96
|
|
|
|
Kalvoda Alois
(1875-1934)
"Jarní tání"
olej
na kartonu, signováno vpravo dole Al. KALVODA,
pravděpodobně námět z okolí rodných Šlapanic,
komorní práce ve velmi pěkné adjustaci.
19 x
25 (37 x 43) cm
16
000 Kč
|
100 |
97
|
|
|
|
Ullmann Josef
(1870-1922)
"Statek u rybníka - Jihočeský statek"
olej
na lepence, signováno vlevo dole J. ULLMANN,
nádherná práce, která velmi přesvědčivě
reprezentuje Mařákovu školu, svou velikostí plní
spolu s luxusním dobovým rámem vysoce
reprezentativní celek.
74,5
x 104,5 (93 x 123) cm
90
000 Kč
K
dispozici Odborný posudek PhDr. Mgr. Michaela
Zachaře, historika umění, ve kterém zařazuje
dílo svoji technikou, barevností a celkovou
úrovní do vyzrálé doby po roce 1910. Dále zde
uvádí: " ... Pro výstavy a důležité zakázky
volil zpravidla formát minimálně metrový, který
mu zajišťoval i dobrý rozvrh motivu. Ten se jeví
v tomto případě jako zakázkový, možná i od
majitele nemovitosti na obraze. ..."
Ullmann Josef
Vynikající malíř, studia v Mnichově, pražská
akademie u Julia Mařáka a Maxmiliána Pirnera,
spolu s Kalvodou a Kavanem jeden z hlavních
představitelů Mařákovy krajinářské školy, člen
SVU Mánes, zastoupen v Národní galerii, několik
monografií o tomto malíři. Na sklonku války
dospěl do vrcholného tvůrčího období. Po roce
1918 uplatňoval v malbě impresionistické prvky.
(13.6.1870 Nekmíř, Plzeň - 31.5.1922 Praha)
|
100 |
98
|
|
|
|
Jan
van Couver
(1836-1909)
"Holandský přístav"
olej
na plátně, signováno vlevo dole J van COUVER.
Rámováno v širokém bohatě plasticky zdobeném
rámu.
36 x
54 (61,5 x 78,5) cm
15
500 Kč
Jedná
se o práci Hermanuse Koekkoeka, který tvořil pod
pseudonymem Jan van Couver.
|
100 |
99
|
|
|
|
Karlinský Jiří
(1894-1971)
"Praha - pohled na Hradčany"
olej
na plátně, signováno vlevo dole KARLINSKÝ,
nedatováno. Široký ručně dělaný dubový
profilovaný rám.
35 x
44 (61,5 x 69,5) cm
4 200
Kč
Karlinský Jiří
Malíř, studoval v Praze u prof. Ferdinanda
Engelmüllera, ve Francii a Itálii, v roce 1941
byl deportován do Terezína, kde přežil až do
osvobození v roce 1945. (abART)
(28.1.1894 Praha - 1971 Praha)
|
100 |
100
|
|
|
|
Kačírek Vlastimil
(1895-1970)
"Postava na břehu rybníka"
olej
na malířské lepence, signováno vpravo dole V.
KAČÍREK, kolem poloviny 20. století.
50 x
65 (69 x 84) cm
3 400
Kč
Kačírek Vlastimil
Malíř, studoval v Jugoslávii a v Praze. Byl
členem Výtvarné družiny v Praze a obesílal její
výstavy, uspořádal výstavy v Jugoslávii, kde
nějakou dobu žil. Usadil se v Jevanech, kde v
létě 1934 vystavoval spolu se svou ženou,
malířkou Jožkou Kačírkovou - Ryšavou.
(4.
12. 1895, Pavlovac, Chorvatsko - 20. 6. 1970,
Vyžlovka (Praha-východ))
|