100 |
141
|
|
|
|
nesignováno
"Dáma v černé toaletě
s růží ve vlasech"
kombinovaná technika
- kvaš, akvarel, olej tempera na papíře, nesignováno, kolem roku
1820. Vzadu rozpracovaný portrét dámy se staženými vlasy.
Mimořádně luxusní dubový zlatem zdobený rámeček, skvělá kvalitní
práce.
20,5 x 14 (24,5 x
17,5) cm
8 000 Kč
|
100 |
142
|
|
|
|
Sedláček Stanislav
(*1954)
"V kavárně"
lavírovaná kresba
tuší, signováno a datováno vlevo dole S. SEDLÁČEK 2016. Rám,
pasparta, sklo.
Výřez 20 x 17,5 (38,5
x 36) cm
5 600 Kč
|
100 |
143
|
|
|
|
Bělocvětov Andrej
(1923-1997)
"Optimista"
olej na kartonu,
signováno vpravo dole BĚLOCVĚTOV, nedatováno. Výborná práce
Andreje Bělocvětova z cyklu portrétů charakterizujících lidské
vlastnosti. Cyklus byl vytvořený v druhé polovině sedmdesátých
let s přesahem do následujícího období.
64,5 x 46,5 (77 x 59)
cm
22 500 Kč
Bělocvětov Andrej
Belotsvetov -
Theakston
Malíř, kreslíř,
grafik, ilustrátor, původním jménem Belotsvetov - Theakston,
studia na ruském gymnáziu v Praze u profesora Musatova, soukromě
u Bakulina, po válce na pražské akademii u Vlastimila Rady, člen
ČFVU a skupiny Máj, zastoupen v řadě galerií, včetně Národní
galerie Praha, Středočeské galerii, GU Karlova Vary, GU Olomouc,
řada výstav, představitel českého INFORMELU.
(8.10.1923 Praha -
19.4.1997 Praha)
|
100 |
144
|
|
|
|
Svoboda Jaroslav
"Kafka"
akryl na plátně,
signováno a datováno vpravo dole SVOBODA 94 (1994), vzadu název
díla, rozměr, datace 1994 a jméno autora včetně signatury -
Jaroslav Svoboda, kvalitní práce, která vznikla v období
mimořádného zájmu celého světa o Franze Kafku a o Prahu.
50 x 40 (63 x 52,5)
cm
6 600 Kč
|
100 |
145
|
|
|
|
Michl František
(1901-1977)
"Muž a žena v červené
sukni uprostřed vesnice"
olej na plátně,
signováno a datováno vlevo dole F. MICHL 32 (1932), nepatrná
poškození plátna, mírně poškozen i rám, celkově však pěkná
práce.
52 x 60 (72 x 79,5)
cm
2 200 Kč
Michl František
Malíř, ilustrátor,
grafik, krajinář. Studium na Akademii výtvarných umění v Praze u
Otakara Nejedlého. Autor světoznámého emblému Škodových závodů v
Plzni - letícího šípu (realizoval Vladimír Bretschneider v roce
1923.) Finanční odměna za vítězný návrh tohoto znaku mu umožnila
zřízení ateliéru, studium a v meziválečném období studijní
pobyty po celé Evropě. Od roku 1940 do konce války vězněn na
Pankráci, v Terezíně a v koncentračním táboře Flossenburg. V
roce 1961 byl odsouzen za podvratnou činnost, v normalizačním
období měl omezené možnosti vystavování. V roce 1991 byl
rehabilitován.
(21. 11. 1901
Domažlice - 4. 6. 1977 Domažlice)
|
100 |
146
|
|
|
|
Sup Karel
(1897-1973)
"Svatý Kopeček u
Olomouce"
olej na malířské
lepence, signováno vpravo dole K. SUP, nedatováno.
60,5 x 74 (78,5 x
92,5) cm
1 200 Kč
Sup Karel
Malíř krajinář,
pochází z kraje, kde působil Uprka a Mandel. Studia na AVU v
Praze u prof. Loukoty, Bukovace, Obrovského a ve speciálce u
prof. Thieleho. Působil v Jihlavě, později v Olomouci a
Kroměříži. Vedle domácích výstav se účastnil v roce 1926 světové
výstavy v Pittsburgu.
(27.1.1897 Velká nad
Veličkou - 20.3.1973 Velká nad Veličkou)
|
100 |
147
|
|
|
|
Rusňák Jan - Podol
(1911-2001)
"Staříček a stařenka
v zimní krajině"
olej na překližce,
signováno vpravo dole PODOL (Jan Rusňák). Velmi kvalitní řezaný
rám.
50,5 x 45 (67,5 x 63)
cm
5 400 Kč
Rusňák Jan
Malíř, studoval na
pražské akademii před 2. světovou Válkou, studium dokončil na
pražské akademii po válce v malířské speciálce u profesora
Vratislava Nechleby. Člen UVU pardubického regionu, časté
výstavy v Pardubicích, zastoupen ve sbírkách Východočeské
galerie v Pardubicích. Narodil se v Podolí u Brna, podepisoval
se PODOL.
(19. 12. 1911 Podolí
(Brno-venkov) - 13. 7. 2001 Pardubice)
|
100 |
148
|
|
|
|
Sup Karel
(1897-1973)
"Na hrnčířském trhu"
akvarel, signováno a
datováno vpravo dole K. SUP 41 (1941). Rám, sklo.
59,5 x 88 (71 x 99,5)
cm
1 200 Kč
Sup Karel
Malíř krajinář,
pochází z kraje, kde působil Uprka a Mandel. Studia na AVU v
Praze u prof. Loukoty, Bukovace, Obrovského a ve speciálce u
prof. Thieleho. Působil v Jihlavě, později v Olomouci a
Kroměříži. Vedle domácích výstav se účastnil v roce 1926 světové
výstavy v Pittsburgu.
(27.1.1897 Velká nad
Veličkou - 20.3.1973 Velká nad Veličkou)
|
100 |
149
|
|
|
|
Lukášek Alois
(1911-1984)
"Poslední sníh u
Tišnova"
olej na plátně
fixovaném na kartonu, signováno vpravo dole LUKÁŠEK, vzadu
papírový autorský štítek. Rám, sklo.
40 x 80,5 (55 x 94,5)
cm
3 500 Kč
Lukášek Alois
Malíř Vysočiny
Malíř, knižní
ilustrátor. Po ukončení studia na učitelském ústavu působil jako
pedagog na několika místech, od roku 1949 žil a tvořil v
Nedvědicích pod Perštejnem. V letech 1945 - 1950 studoval
dálkově na pražské akademii u Sychry a Nejedlého. Byl členem SVU
ALEŠ v Brně, Bloku výtvarných umělců atd. Časté náměty čerpal z
Vysočiny. Zastoupen v Galerii Vysočina v Jihlavě a v Horácké
galerii v Novém Městě na Moravě. Od roku 1977 zasloužilý umělec.
(12.10.1911 Zlatkov,
Rožná (Žďár nad Sázavou) - 14.4.1984 Nedvědice pod Perštýnem)
|
100 |
150
|
|
|
|
Štursa Jan
"Předjaří"
olej na malířské
lepence, signováno vpravo dole JAN ŠTURSA, druhá polovina
minulého století. Rám, sklo.
33 x 70 (43 x 80) cm
950 Kč
|
100 |
151
|
|
|
|
Smažil Antonín
(1923-2011)
"Ticho Vysočiny"
akvarel, signováno
vpravo dole A. SMAŽIL, 1970, vzadu papírový štítek Díla s
informacemi o obraze. Rám, pasparta, sklo.
Výřez 28 x 85 (49,5 x
109) cm
600 Kč
Smažil Antonín
Pedagog, grafik,
malíř. Studoval v Praze u Karla Svolinského na VŠUP a na PedF UK
u Cyrila Svobody a Martina Salcmana. Od roku 1953 žil v
Bratislavě. Byl členem Umělecké besedy slovenské, je zastoupen
ve sbírkách Galerie města Bratislavy, Muzea Vysočiny v Jihlavě a
jinde. Náměty ke krajinářské tvorbě čerpal na rodné Vysočině, v
Jižních Čechách, na Slovensku, v zemích, které navštívil -
Jugoslávie, Japonsko, Kuba, Španělsko, Mongolsko.
(22.11.1923 Bobrová,
Žďár nad Sázavou - 5.10.2011 Bratislava)
|
100 |
152
|
|
|
|
nesignováno
"Kopcovitá krajina"
kresba černým fixem,
nesignováno, druhá polovina minulého století. Rám, textilní
pasparta, sklo.
Výřez 18 x 73 (41,5 x
94,5) cm
500 Kč
|
100 |
153
|
|
|
|
Svoboda K.
"Pohled na Brno z
parku pod Špilberkem"
kombinovaná technika
- kresba a akvarel, signováno vpravo dole SVOBODA K., datováno
1968. Rám, pasparta, sklo.
Výřez 34,5 x 49,5 (53
x 67) cm
1 500 Kč
|
100 |
154
|
|
|
|
neurčeno
"Bělgorod"
akvarel na papíru,
vpravo dole azbukou BELGOROD 27/2/1917. Rám, fixováno na
podložce, sklo. Dle informací od původního majitele by se mělo
jednat o práci československého legionáře.
30 x 32 (43 x 44) cm
800 Kč
Od téhož majitele
jsou i práce dalších dvou malířů legionářů Nikodéma a
Kratochvíla.
|
100 |
155
|
|
|
|
Nikodém Viktor
(1885–1958)
"Bajkal"
akvarel, kvaš na
papíře, signováno a datováno vpravo dole NIKODEM 1920. Rám,
fixováno na podložce, sklo. Viktor Nikodém byl součástí
československých legií v Rusku, v té době se rozhodl stát se
malířem.
25,5 x 31,5 (38,5 x
44) cm
900 Kč
Malíř, výtvarný
kritik a legionář.
Od stejného majitele
jsou i další práce legionářů v aukci - pol. 154-157. Citace z
wikipedie: "Po ukončení studií narukoval k jihlavskému 14. pluku
a s ním odešel do Halle v Tyrolsku, v roce 1916 byl převelen na
Ruskou frontu, kde byl zajat. V roce 1917 vstoupil do
československých legií a byl zařazen do 6. a později do 7.
pluku, kde se opět setkal se spolužákem z gymnázia Janem
Syrovým. V roce 1918 přešel do fotografického oddělení štábu
Československé armády a pokračoval v cestě do Vladivostoku spolu
s dalšími vojáky. V té době se rozhodl, že se stane malířem. V
roce 1920 se z Vladivostoku spolu s 6. plukem (tzv. Hanáckým)
vrátil do ČSR a posléze nastoupil jako výtvarný poradce do
Památníku odboje. Mezi měsíci únorem a květnem v roce 1921
proběhla v prostorách památníku odboje výstava výtvarných prací
legionářů, po výstavě byla vydána publikace "Československé
legie v Rusku – Malířské dokumenty". Ve službách památníku
odboje působil až do roku 1925, kdy odešel jako štábní kapitán
do výslužby."
|
100 |
156
|
|
|
|
Nikodém Viktor
(1885–1958)
"Bajkal"
akvarel na papíře,
signováno a datováno vpravo dole NIKODÉM 1918. Rám, fixováno na
podložce, sklo. Viktor Nikodém byl součástí československých
legií v Rusku, v té době se rozhodl stát se malířem.
18,5 x 21,5 (32 x 34)
cm
900 Kč
Malíř, výtvarný
kritik a legionář.
Od stejného majitele
jsou i další práce legionářů v aukci - pol. 154-157. Citace z
wikipedie: "Po ukončení studií narukoval k jihlavskému 14. pluku
a s ním odešel do Halle v Tyrolsku, v roce 1916 byl převelen na
Ruskou frontu, kde byl zajat. V roce 1917 vstoupil do
československých legií a byl zařazen do 6. a později do 7.
pluku, kde se opět setkal se spolužákem z gymnázia Janem
Syrovým. V roce 1918 přešel do fotografického oddělení štábu
Československé armády a pokračoval v cestě do Vladivostoku spolu
s dalšími vojáky. V té době se rozhodl, že se stane malířem. V
roce 1920 se z Vladivostoku spolu s 6. plukem (tzv. Hanáckým)
vrátil do ČSR a posléze nastoupil jako výtvarný poradce do
Památníku odboje. Mezi měsíci únorem a květnem v roce 1921
proběhla v prostorách památníku odboje výstava výtvarných prací
legionářů, po výstavě byla vydána publikace "Československé
legie v Rusku – Malířské dokumenty". Ve službách památníku
odboje působil až do roku 1925, kdy odešel jako štábní kapitán
do výslužby."
|
100 |
157
|
|
|
|
Kratochvíl Miloslav
Alexandr
(1893-1955)
"Vladivostok"
akvarel, signováno
vpravo dole KRATOCHVÍL. Dle informací od původního majitele se
jedná o práci československého legionáře. Rám, sklo.
41,5 x 38 (49,5 x
44,5) cm
900 Kč
Od stejného majitele
jsou i další práce legionářů v aukci - pol. 154-157.
|
100 |
158
|
|
|
|
neurčeno
"Mořské pobřeží za
jasné měsíční noci"
olej na malířské
lepence, signováno zřejmě vpravo dole, téměř nečitelné, první
polovina minulého století.
49,5 x 64,5 (60 x
74,5) cm
1 500 Kč
|
100 |
159
|
|
|
|
neurčeno
"Řecké městečko u
moře"
olej na plátně
fixovaném na překližce, signováno vlevo dole, nepřečteno.
30 x 39,5 (36,5 x
46,5) cm
600 Kč
|
100 |
160
|
|
|
|
Burnett
"Z řeckého
přímořského městečka"
olej na lepence,
signováno vpravo dole BURNETT, konec minulého století.
51 x 61 (57 x 68) cm
900 Kč
|